.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگراني سوادكوهي‌ها از استخدام افراد غيربومي

با آغاز طرح احياي شركت ذغال سنگ البرز مركزي واقع در سوادكوه و فراهم آمدن زمينه اشتغال،‌ مردم اين شهرستان از استخدام افراد غير‌بومي در اين مجموعه نگران هستند.

به گزارش خبرگزاري فارس، كلنگ احيا و بازسازي شركت البرز مركزي سوادكوه اوايل سال جاري با حضور وزير صنايع و معادن به زمين زده شد.

در اين مراسم وزير صنايع و معادن گفت: 150 ميليارد ريال براي بازسازي و احياي شركت البرز مركزي شهرستان سوادكوه مصوب شد.

محرابيان افزود: مصوبه دولت نهم براي احياي شركت البرز مركزي نويدي براي اين مجموعه بود تا دوباره شاهد رشد و شكوفايي اين مجموعه باشيم.‌

وي تعداد اشتغال شركت البرز مركزي شهرستان سوادكوه در زمان اوج فعاليتش را 5 هزار و 500 نفر برشمرد افزود: اين ميزان اشتغال با بحران‌هاي رخ داده بسيار تقليل يافته است.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي نيز در مراسم كلنگ زني اين مجموعه گفت: شركت البرز مركزي شهرستان سوادكوه به عنوان يكي از مجموعه‌هاي اصلي و مهم در فراهم آوردن زمينه اشتغال مردم اين منطقه از گذشته مطرح بوده است.
وي افزود: متاسفانه در سال‌هاي اخير با بحران‌هايي كه در اين شركت به وجود آمده تعديل نيرو اين مجموعه را شاهد بوديم و اشتغال منطقه بدين نحو در معرض خطر نابودي قرار گرفت. ن
ماينده مردم قائمشهر، سوادكوه و جويبار خاطرنشان كرد: با بروز مشكلات در مجموعه‌هاي صنعتي نساجي مازندران، نساجي قائمشهر، دستمال كاغذ‌سازي حرير، اشباع تراورس شيرگاه و البرز مركزي اشتغال 14 هزار و 500 نفر به صورت مستقيم و غير‌مستقيم از بين رفت. به گفته اكبري با مصوبات خوب دولت نهم در زمينه احياي كارخانه‌هاي نساجي و البرز مركزي در آينده نزديك خبرهاي خوبي در زمينه ايجاد اشتغال پايدار در اين مجموعه‌ها را شاهد خواهيم شود.
‌اكبري از ايجاد بانكَ‌هاي تخصصي در كشور همچون بانك صنعت و معدن را ضروري دانست و گفت: مجلس شوراي اسلامي از اين بانك‌هاي خصوصي حمايت مي‌كند تا به پشتوانه فعاليت اين مجموعه‌ها زمينه فعاليت تخصصي در جامعه ترويج يابد. اين وعده‌ها و آرزوي احياي شركت البرز مركزي در مردم شهرستان سوادكوه اميدي را ايجاد كرد اما با هر چه نزديك شدن به فعال شدن اين مجموعه اين دغدغه در شهروندان سوادكوهي به وجود آمده كه از افراد غير بومي در شركت البرز مركزي استفاده شود.
جمعي از مردم شهرستان سوادكوه با اشاره به اينكه نرخ بالاي بيكاري شهرستان سوادكوه در استان مازندران گفتند: حتي بسياري از مواقع مسئولان اعلام مي‌كنند كه اين شهرستان بالاترين نرخ بيكاري را در سطح استان مازندران دارد.
علي رسولي، يكي از شهروندان سوادكوهي كه ادعا داشتن چند فرزند بيكار را مي‌كند به خبرنگار فارس گفت: اجراي طرح‌هاي اشتغالزا كه بتواند نگراني بيكاري مردم كه عمده دغدغه خانواده‌ها است را رفع كند.
وي ادامه داد: پس از مصويه دولت نهم در طرح احياي معادن زغال‌سنگ البرز مركزي در شهرستان سوادكوه و اشتغال‌زايي قابل توجه آن كه بارقه اميد زايد الوصفي را در شهرستان به وجود آورد. ‌امير خالقي يكي ديگر از شهروندان سوادكوهي نيز گفت: مردم اين شهرستان مشتاقانه در انتظار آغاز به كارگيري نيروهاي بيكار اين منطقه هستند. ‌
وي ادامه داد: اما مشاهده مي‌شود برخي از مسولان مياني شركت زغال‌سنگ البرز مركزي موانعي را براي اشتغال بوميان شهرستان و تلاش براي ورود غير بوميان آغاز كرده‌اند. وي گفت: اين مورد انتقاد شديد مردم شهرستان سوادكوه را به همراه داشته است‌.
البته فرماندار شهرستان سوادكوه در مصاحبه‌اي قول مساعد در خصوص جذب نيروهاي بومي را داده است. علي‌محمد صمديان به بالا بودن نرخ بيكاري در اين شهرستان اشاره كرد و از شناسايي نيروهاي بومي بيكار براي به كارگيري در مجموعه‌هاي صنعتي فعال در اين منطقه خبر داد. وي گفت: به كارگيري نيروهاي بومي در شهرك‌هاي صنعتي سوادكوه از دغدغه اصلي مسئولان سوادكوهي است. وي ادامه داد: تاكيد شده نيروهاي متخصص مورد نياز شهرستان از طريق آموزش‌هاي فني ‌و حرفه‌اي نيازسنجي و تربيت شوند و كارگران لزوما از سوادكوه باشند. به گفته صمديان اداره كار شهرستان سوادكوه با شناسايي بيكاران اين منطقه ليست اين افراد را در اختيار واحدهاي صنعتي قرار مي‌دهد. فرماندار شهرستان سوادكوه با بيان اينكه شهرك صنعتي بشل ظرفيت ايجاد اشتغال 5 هزار نفر را دارد، اظهار داشت: شهرك صنعتي زيرآب نيز براي احداث در انتظار گرفتن زمين است. وي بدون اعلام نرخ بيكاري شهرستان گفت: كارآفريني‌هاي سال‌هاي گذشته در اين شهرستان نتوانسته است موقعيت خود را حفظ كند و اين امر موجب از دست‌رفتن اشتغال اين منطقه شده است. وي با بيان اينكه مازندران از سال‌هاي گذشته با عدم استقرار واحدهاي صنعتي مواجه بود و به همين دليل بسترهاي مورد نياز آن نيز ايجاد نشده است، تصريح كرد: اكنون براي استقرار اين واحدها در اين شهرستان بستر‌هاي مورد نياز فراهم نيست. هر چند منابع روزميني و زير زميني از مواهب الهي است وليكن احترام به حقوق ساكنان شهرستان سوادكوه براي استفاده از منافع اين طرح ضروري است و مراجعان با اين پرسش كه اگر اين طرح در شهرهاي ديگر پياده مي‌شد، جايي براي ما هم بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 مهر 1388
اکبری نماینده قائمشهر انسان وارسته است که کاری که خودش عامل بیکاری و تخریبش بود آن را حل میکنه اما اینکه بعداتز احیا شدن اشتغال اختصاص به سوادکوهی ها باشه بعید چون باید برای رای گرفتن به همه یه طوری باج بدهند .مگه نه ؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.